lørdag 19. februar 2011

Knekkebrød.

Idag har jeg og Casper laget knekkebrød. Casper synes det er så kjempe kjekt å hjelpe til på kjøkkenet :)
Han pleier alltid å hjelpe meg med knekkebrødene, for de e veldig enkel å lage!

Fikk oppskrivten av min vennine Renate . Jeg er helt hekta på disse, spiser ikke brød lenger. De er veldig gode, og best av allt sunne!!:D

Slenger med oppskriften viss noen har lyst å lage dem selv;)

Du trenger:
4 dl. grovt rugmel.
4 dl. lettkokt havregryn.
2 dl. solsikkefrø.
1 dl. sesamfrø.
1 dl. linfrø.
2 ts. salt.
7 dl. vann.

Sett ovnen på 180 gr, på varmluft viss du har.
Bland alt sammen, og smør deigen utover 2 langpanner med bakepapir.
Del opp med pizzakniv i passe ruter etter hvor store du ønsker dem. 
Knekkebrødene stekes midt i ovnen i 35-40 min.

Oppbevares i en box uten lokk, i max 3 mnder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar